РЕПУБЛИЧКИ ЗИМСКИ СЕМИНАР           

            Друштво за српски језик и књижевност је, у периоду 8-10. 02. 2018. организовало 59. РЕПУБЛИЧКИ ЗИМСКИ СЕМИНАР у Београду, за професоре српског језика и књижевности, на Филолошком факултету. Из Економске школе је на овај догађај упућена Татјана Благојевић, а Мирјана Тимотијевић иТатјана Пајић су самоиницијативно узеле учешће.

Seminar 2018

            У тродневном догађају било је веома занимљивих пленарних излагања и радионица. Уважени проф. др Мило Ломпар је представио спој стваралаштва Милоша Црњанског и Првог светског рата. Истакао је симболично литерарно виђење страшног догађаја с почетка ХХ века. Црњански је показивао метафизички доживљај рата и кроз поеме и кроз романе. Црњански је био велики аналитичар и визионар и дело које настаје у другој половини ХХ века- Роман о Лондону- показује страшни оквир модерних времена у којима и данашњи човек види себе, приморан је на кретање и тражење смисла у беспућу.

         Представљање Андрића и његових дела је такође било праћено бројним занимљивостима, између остали и истицања објашњења Комитета за доделу Нобелове награде за књижевност 1961.Такође, поменуто је да су се у Стокхолму могле чути две композиције током уручења награде. По жељи награђеног ишле су КАД ЈА ПОЂОХ НА БЕМБАШУ и О, ЈЕСЕЊСКЕ ДУГЕ НОЋИ.

               Михаило Пантић је и ове године имао занимљивих разговор са писцем. У Сали хероја, представљена је Љубица Арсић, књижевница и професорка српског језика и књижевности у Музичкој школи МОКРАЊАЦ.. Истицала је особености свог књижевног корпуса и свог педагошког рада. Тешко је данас убедити младе да читају, али ако се и будућим музичарима објасни да читање представља вежбање концентрације, онда се може кренути у савладавање читалачке вештине. Данашње генерације су визуелно апсорбоване и све би кроз слику да виде, али, неке морају и сами створити, читањем.

Ljubica Rsić i Mihailo Pantić

             Са овом мишљу Љубице Арсић треба завршити представљање семинара, јер задатак свих професора српског језика је да ученицима понуде начине за читање и препуштање свету духовних дубина