ИЗВЕШТАЈ О УПИСУ МАТУРАНАТА НА ФАКУЛТЕТЕ И ВИСОКОШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ ГЕНЕРАЦИЈА 2014/15. ГОДИНЕ
погледајте у прилогу на следећем ЛИНКУ
Координатор тима: Ивана Милисављевић
ИЗВЕШТАЈ О УПИСУ МАТУРАНАТА НА ФАКУЛТЕТЕ И ВИСОКОШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ ГЕНЕРАЦИЈА 2014/15. ГОДИНЕ
погледајте у прилогу на следећем ЛИНКУ
Координатор тима: Ивана Милисављевић
07. маја 2015.године, у Економској школи одржано је стручно предавање на тему ''Квантитативне олакшице централне европске банке''.
Предавање је одржао професор др Синиша Милетић, редовни професор на Високој школи за пословну економију и предузетништво, Београд, која има своје издвојено одељење и у Чачку.
Циљ овог предавања је да представи новине из области економије, најновија дешавања на светском економском пољу и као такво, било је намењено како ученицима, тако и професорима наше школе.
На крају овог предавања, представљена је ова високошколска установа, а ученици који су били заинтересовани, могли су добити додатне информације везане за упис и услове студирања у овој високошколској установи.
Предавање је организовао Тим за каријерно вођење и професионалну оријентацију Економске школе.
Фотографије можете погледати овде.
Ивана Милисављевић
ИЗВЕШТАЈ СА ПРЕДАВАЊА ПРЕДСТАВНИКА СА
ЕКОНОМСКОГ ФАКУЛТЕТА ИЗ КРАГУЈЕВЦА
Тим за каријерно вођење и професионалну оријентацију у сарадњи са Економским факултетом из Крагујевца, организoвао је стручно предавање на тему:
ЗНАЧАЈ ЉУДСКИХ РЕСУРСА ЗА РАЗВОЈ НАЦИОНАЛНЕ ЕКОНОМИЈЕ
Тим за каријерно вођење и професионалну оријентацију у сарадњи са Високом спортско медицинском школом из Београда, организoвао је стручно предавање на тему МЕНАЏМЕНТ У СПОРТУ
Предавање је одржао професор доктор Милош Николић, редовни професор у овој високошколској установи. Предавање је представило везу између економије и спорта, улогу економије у спорту и значај развоја стручног менаџмента у спорту.
Овом прилико су ученици могли да добију информације о томе како да споје своје спортске способности и знања која су добили током школовања у нашој школи.
Предавање је одржано у петак, 24. априла 2015. Године са почетком у 11:15 у учионици број 11.
Тим за каријерно вођење и професионалну оријентацију
ГДЕ СУ НАШИ УЧЕНИЦИ – МАТУРАНТИ ШКОЛСКЕ 2013/14. ГОДИНЕ
У сарадњи са одељењским старешинама, тим за каријерно вођење и професионалну оријентацију је спровео истраживање о томе где су се уписали или где су се запослили ученици Економске школе, генерација која је матурирала школске 2013/14. године.
Одељење 4-1 – економски техничари, одељењски старешина Славица Салемовић
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет у Крагујевцу |
10 |
50% |
|
Eкономски факултет у Београду |
4 |
20% |
|
Виша пословна школа |
2 |
10% |
|
Фон |
1 |
5% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈА: |
17 |
85% |
|
Политичке науке, Београд |
1 |
5% |
|
ПМФ |
1 |
5% |
|
Полицијска академија |
1 |
5% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
20 |
71,43% |
|
У радном односу: |
0 |
0 |
|
Незапослени: |
8 |
28,57% |
|
Укупан број ученика у одељењу: |
28 |
Одељење 4-2 – економски техничари, одељењски старешина Марина Рацковић
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет у Крагујевцу |
3 |
12% |
|
Економски факултет у Београду |
3 |
12% |
|
Фон |
3 |
12% |
|
Туризам, Београд |
1 |
4% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈА: |
10 |
40% |
|
Правни факултет, Београд |
4 |
16% |
|
Правни факултет, Крагујевац |
4 |
16% |
|
Факултет безбедности, Београд |
1 |
4% |
|
Учитељски факултет, Ужице |
1 |
4% |
|
Педагошки факултет, Ужице |
2 |
8% |
|
Мегатренд, Београд, безбедност |
1 |
4% |
|
Факултет техничких наука, Чачак |
1 |
4% |
|
ПМФ, Крагујевац |
1 |
4% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
25 |
86,21% |
|
У радном односу: |
0 |
0 |
|
Незапослени: |
4 |
13,79% |
|
Укупан број ученика у одељењу: |
29 |
Одељење 4-3 службеник осигурања, одељењски старешина Весна Савковић
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет у Крагујевцу |
5 |
26,31% |
|
Виша пословна школа у Чачку |
2 |
10,53% |
|
Виша пословна школа у Београду |
3 |
15,79% |
|
Фон |
1 |
5,26% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈА: |
11 |
57,89% |
|
Факултет техничких наука у Чачку |
4 |
21,05% |
|
Факултет безбедности, Београд |
2 |
10,53% |
|
Правни факултет, Београд |
1 |
5,26% |
|
Факултет политичких наука |
1 |
5,26% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
19 |
79,17% |
|
У радном односу: |
1 |
4,16% |
|
Незапослени: |
4 |
16,67% |
|
Укупан број ученика у одељењу: |
24 |
Одељење 4-4 – комерцијалиста - оглед, одељењски старешина Слободанка Остојић
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет, Крагујевац |
5 |
26,31% |
|
Економски факултет, Београд |
1 |
5,26% |
|
Виша пословна школа, Београд |
2 |
10,53% |
|
Фефа, Београд |
1 |
5,26% |
|
Мегатренд, Чачак |
1 |
5,26% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈА: |
10 |
52,63% |
|
Философски факултет, Београд |
1 |
5,26% |
|
Факултет безбедности, Београд |
1 |
5,26% |
|
Филолошки факултет, Косовска Митровица |
1 |
5,26% |
|
Факултет техничких наука, Чачак |
3 |
15,79% |
|
Правни факултет, Београд |
1 |
5,26% |
|
Висока школа струковних студија за васпитаче |
2 |
10,52% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
19 |
95% |
|
Незапослени: |
1 |
5% |
|
Укупан број ученика у одељењу: |
20 |
Одељење 4-5 – финансијски администратори - оглед, одељењски старешина Мирјана Милуновић
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет, Крагујевац |
1 |
5,26% |
|
Економски факултет, Београд |
2 |
10,53% |
|
Факултет за хотелијерство и туризам |
1 |
5,26% |
|
Београдска пословна школа, Чачак |
2 |
10,53% |
|
Висока пословна школа, Чачак |
1 |
5,26% |
|
Фон |
1 |
5,26% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈЕ: |
8 |
42,10% |
|
Висока школа струковних студија за информационе технологије, Београд |
2 |
10,53% |
|
Факултет техничких наука, Чачак |
6 |
31,58% |
|
Филолошки факултет, Београд |
1 |
5,26% |
|
Факултет политичких наука, Београд |
1 |
5,26% |
|
Правни факултет, Крагујевац |
1 |
5,26% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
19 |
82,61% |
|
У радном односу: |
0 |
0 |
|
Незапослени: |
4 |
17,39% |
|
Укупан број ученика у одељењу: |
23 |
Одељење 4-6 – финансијски администратори - оглед, одељењски старешина Весна Јекић
|
Високошколска установа |
Број матураната |
|
|
Економски факултет у Крагујевцу, Пословна економија и менаџмент |
10 |
50% |
|
Економски факултет, Београд |
3 |
15% |
|
University of Economics, St. Louis, International finance and administration |
1 |
5% |
|
Београдска пословна школа |
1 |
5% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈА: |
15 |
75% |
|
Факултет техничких наука, Чачак Информационе технологије |
3 |
15% |
|
Учитељски факултет , Чачак, васпитач |
2 |
10% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
20 |
83,33 |
|
Незапослени |
4 |
16,67% |
|
Укупан број ученика у одељењу: |
24 |
Одељење 4-8 – банкарски службеник, одељењски старешина Катарина Ћурчић
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет , Крагујевац |
8 |
36,36% |
|
Економски факултет, Београд |
2 |
9,09% |
|
Виша пословна школа |
2 |
9.09% |
|
Фон |
1 |
4,55% |
|
Виша туристичка |
1 |
4,55% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈА: |
14 |
63,64% |
|
Филолошки факултет |
2 |
9.09% |
|
Факултет техничких наука, Чачак |
4 |
18,17% |
|
Висока школа за васпитаче |
1 |
4,54% |
|
Полицијска академија |
1 |
4,54% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
22 |
91,67% |
|
У радном односу: |
0 |
|
|
Незапослени: |
2 |
8,33% |
|
Укупан број ученика у одељењу: |
24 |
Одељење 3-9 – трговац, одељењски старешина Александра Вучковић
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Дошколовавање, 4. степен |
9 |
90% |
|
Факултет техничких наука, Чачак |
1 |
10% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
10 |
62,5% |
|
У радном односу: |
1 |
6,25% |
|
Незапослени: |
5 |
31,25% |
|
Укупан број ученика у одељењу: |
16 |
Збирна табела за образовни профил: ЕКОНОМСКИ ТЕХНИЧАР
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет у Крагујевцу |
13 |
28,89% |
|
Eкономски факултет у Београду |
7 |
15,55% |
|
Виша пословна школа |
2 |
4,44% |
|
Фон |
4 |
8,89% |
|
Туризам, Београд |
1 |
2,22% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈА: |
27 |
60% |
|
Правни факултет, Београд |
4 |
8,89% |
|
Правни факултет, Крагујевац |
4 |
8,89% |
|
Факултет безбедности, Београд |
1 |
2,22% |
|
Мегатренд, безбедност |
1 |
2,22% |
|
Учитељски факултет, Ужице |
1 |
2,22% |
|
Педагошки факултет, Ужице |
2 |
4,44% |
|
Факултет техничких наука, Чачак |
1 |
2,22% |
|
Политичке науке, Београд |
1 |
2,22% |
|
ПМФ |
2 |
4,44% |
|
Полицијска академија |
1 |
2,22% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
45 |
78,95% |
|
У радном односу: |
0 |
|
|
Незапослени: |
12 |
26,67% |
|
Укупан број ученика: |
57 |
Збирна табела за образовни профил: ФИНАНСИЈСКИ АДМИНИСТРАТОР
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет, Крагујевац |
11 |
28,21% |
|
Економски факултет, Београд |
5 |
12,82% |
|
Факултет за хотелијерство и туризам |
1 |
2,56% |
|
Београдска пословна школа, Чачак |
3 |
7,69% |
|
University of Economics, St. Louis |
1 |
2,56% |
|
Висока пословна школа, Чачак |
1 |
2,56% |
|
Фон |
1 |
2,56% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈЕ: |
23 |
58,97% |
|
Висока школа струковних студија за информационе технологије, Београд |
2 |
5,13% |
|
Факултет техничких наука, Чачак |
9 |
23,08% |
|
Филолошки факултет, Београд |
1 |
2,56% |
|
Учитељски факултет, Чачак, смер васпитач |
2 |
5,13% |
|
Факултет политичких наука, Београд |
1 |
2,56% |
|
Правни факултет, Крагујевац |
1 |
2,56% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
39 |
82,97% |
|
Незапослени: |
8 |
17,03% |
|
Укупан број ученика: |
47 |
Збирна табела уписа за све четворогодишње образовне профиле:
|
Високошколска установа |
Број матураната |
Проценат |
|
Економски факултет у Крагујевцу |
42 |
29.17% |
|
Економски факултет у Београду |
15 |
10.42% |
|
Фон |
7 |
4,86% |
|
Виша пословна школа, Чачак |
3 |
2,08% |
|
Београдска пословна школа |
3 |
2,08% |
|
Виша пословна школа, Београд |
9 |
6,25% |
|
University of St. Louis |
1 |
0,69% |
|
Фефа, Београд |
1 |
0,69% |
|
Мегатренд |
1 |
0,69% |
|
Туризам, Београд |
3 |
2,08% |
|
ПОДРУЧЈЕ ЕКОНОМИЈА: |
85 |
59.03% |
|
Правни факултет, Београд |
6 |
4,17% |
|
Правни факултет, Крагујевац |
5 |
3,47% |
|
ПМФ |
2 |
1,39% |
|
Факултет техничких наука, Чачак |
21 |
14.58% |
|
Факултет безбедности, Београд |
4 |
2,78% |
|
Meгатренд, безбедност |
1 |
0,69% |
|
Полицијска академија |
2 |
|
|
Учитељски факултет, Ужице |
1 |
0,69% |
|
Педагошки факултет, Ужице |
2 |
1,39% |
|
Учитељски факултет у Чачку, васпитач |
2 |
1,39% |
|
Висока школа стуковних студија за васпитаче |
3 |
2,08% |
|
Политичке науке, Београд |
3 |
2,08% |
|
Филолошки факултет, Београд |
3 |
2,08% |
|
Филолошки факултет, Косовска Митровица |
1 |
0,69% |
|
Философски факултет, Београд |
1 |
0,69% |
|
Висока школа струковних студија за информационе технологије, Београд |
2 |
1,39% |
|
БРОЈ УЧЕНИКА КОЈИ ЈЕ НАСТАВИО ШКОЛОВАЊЕ |
144 |
83,72% |
|
У радном односу: |
1 |
0,58% |
|
Незапослени: |
27 |
15.70% |
|
Укупан број ученика: |
172 |
Закључци:
59,03% ученика Економске школе, након четворогодишњег школовања, продужило је школовање на високошколским установама, у економској струци.
66.67% ученика уписало је неки факултет или вишу школу у подручју ЕКОНОМИЈА, ПРАВО И АДМИНИСТРАЦИЈА. У овај број увршћени су ученици који су се определили за правни факултет, поред подручја економије.
83,72% ученика након завршене Економске школе, продужило је своје школовање.
Највећи број ученика уписао је Економски факултет у Крагујевцу – 42 ученика, затим Економски факултет у Београду – 15 ученика.
Од неекономских факултета, најпопуларнији је Факултет техничких наука у Чачку, смер информационе технологије.
Због специфичности трогодишњег образовања, у претходне показатеље нису укључени подаци добијени о ученицима који су завршили образовни профил трговац. Само ретке високошколске установе омогућују упис ученицима након завршеног трећег степена, тако да највећи број ученика не продужава школовање или уписује четврти степен.
Следећа табела је преузета из извештаја о резултатима анкете матураната, која је реализована у априлу 2014. године. Она показује шта су матуранти желели или намеравали да упишу неколико месеце пре стварног уписа. Овој табели биће придружена табела из овог извештаја која показује које факултете су матуранти стварно уписали. На тај начин желимо да представимо у којој мери су жеље и намере матураната реалне.
|
Факултет /висока школа коју матуранти намеравају да упишу |
број |
проценат |
Подаци о реализованом упису у јуну/августу 2014.године |
|
48 |
29% |
42 |
|
13 |
8% |
21 |
|
13 |
8% |
3 |
|
11 |
7% |
1 |
|
10 |
6% |
3 |
|
10 |
6% |
4 |
|
8 |
5% |
11 |
|
7 |
4% |
7 |
|
6 |
4% |
4 |
|
3 |
2% |
0 |
|
3 |
2% |
0 |
|
2 |
1% |
3 |
|
2 |
1% |
2 |
|
1 |
0.5% |
0 |
|
1 |
0.5% |
0 |
|
1 |
0.5% |
0 |
|
1 |
0.5% |
0 |
|
1 |
0.5% |
0 |
|
10 |
6% |
Нису уписали 28 |
Полазне претпоставке истраживања:
Истраживањем су обухваћени сви матуранти, ученици четвртог и трећег степена.
Податке приказане у табелама, прикупиле су одељењске старешине ових одељења.
У табелама је приказана:
- Процентуална структура ученика који су наставили школовање, ученика који су се запослили и ученика који су незапослени,у односу на укупан број ученика у одељењу
- У односу на број ученика који је наставио школовање, приказана је процентуална структура по високошколским установама, а у осенченим пољима, приказан је проценат ученика који су наставили школовање у подручју економије, без ученика који су уписали правни факултет.
Истраживање спроведено у сарадњи са одељењским старешинама.
Тим за каријерно вођење и професионалну оријентацију:
Јасмина Јеремић Ћировић, професор економске групе предмета
Гордана Јевтовић, професор економске групе предмета
Верица Вучковић, професор математике
Гордана Поповић Божанић, педагог
Ивана Милисављевић, професор економске групе предмета
Чачак, октобар 2014. године
Резултати анкете
Ова анкета је намењена ученицима завршних разреда ради испитивања њихових професионалних интересовања и планова. Анкетирање је обављено у марту 2013. године и добијени су следећи резултати.
Број ученика који је учествовао у анкетирању: 163
Успех ученика у претходном разреду:
|
Одлични |
65 |
40% |
|
Врло добри |
64 |
39% |
|
добри |
34 |
21% |
Полна структура узорка:
|
Дечаци |
48 |
29% |
|
Девојчице |
115 |
71% |
Намере по завршетку школовања
Наставак школовања на факултету/високој школи
|
Факултет /висока школа |
број |
проценат |
|
48 |
29% |
|
13 |
8% |
|
13 |
8% |
|
11 |
7% |
|
10 |
6% |
|
10 |
6% |
|
8 |
5% |
|
7 |
4% |
|
6 |
4% |
|
3 |
2% |
|
3 |
2% |
|
2 |
1% |
|
2 |
1% |
|
1 |
0.5% |
|
1 |
0.5% |
|
1 |
0.5% |
|
1 |
0.5% |
|
1 |
0.5% |
|
10 |
6% |
Табела 1
Најважније информације приликом припрема за упис на факултет/ високу школу:
|
Информација |
Број |
Проценат |
|
144 |
83% |
|
107 |
66% |
|
103 |
63% |
|
99 |
61% |
|
91 |
56% |
|
39 |
24% |
|
40 |
24% |
|
40 |
24% |
Упознатост ученика са информацијама које су навели као најважније за припреме за упис на факултет/високу школу:
|
97 |
65% |
|
47 |
31% |
|
7 |
4% |
Запослење
Најважније информације приликом запошљавања
|
Информација |
Број |
Проценат |
|
53 |
32% |
|
36 |
22% |
|
33 |
20% |
|
27 |
17% |
|
18 |
11% |
|
11 |
7% |
Упознатост ученика са информацијама које су навели као најважније приликом запошљавања:
|
38 |
61% |
|
7 |
11% |
|
17 |
28% |
Извори информација које су важне професионално опредељење ученика
|
Извор информација |
број |
проценат |
|
74 |
45% |
|
63 |
39% |
|
60 |
37% |
|
56 |
34% |
|
51 |
31% |
|
34 |
21% |
|
13 |
8% |
|
12 |
7% |
Резултати вредновања школе као извора информација које су важне професионално опредељење ученика
|
Тврдња |
нетачно/, није присутно |
у мањој мери тачно/ присутно |
у већој мери тачно/ присутно |
тачно/ у потпуности присутно |
||||
|
1. У школи можемо да добијемо информације о могућностима наставка школовања или запошљавања |
16 |
10% |
67 |
41% |
61 |
37% |
17 |
10% |
|
2. Наставници нас подстичу да тражимо допунске информације у вези са наставком школовања или запошљавања |
32 |
20% |
61 |
37% |
55 |
34% |
16 |
10% |
|
3. У школи могу добити савете у вези са избором факултета/занимања |
21 |
13% |
46 |
28% |
62 |
38% |
33 |
20% |
|
4. Наставници истичу потребу сталног образовања |
15 |
9% |
38 |
23% |
47 |
28% |
66 |
40% |
|
5. Наставници ми помажу да проценим сопствене способности, знања и вештине потребне за наставак школовања или запослење |
17 |
10% |
53 |
33% |
41 |
25% |
8 |
5% |
Предлози ученика за активности које би у школи могле да се организују како би се ученицима обезбедиле информације које су важне за њихово професионално опредељење:
Посете предавача са факултета
Посете бивших ученика који су уписали факултете
Разговори са психологом
Посете представника привредних друштава
Секције
Закључак:
На основу података може се закључити:
да највећи број ученика остаје при свом примарном професионалном опредељењу, за подручје рада економија, право и администрација
да су ученици у већини упознати са информацијама које су им важне за професионално опредељење
Информисаност ученика је већа кад је наставак школовања у питању
да су најчешћи извори тих информација медији, пријатељи, родитељи и рођаци
око 50% ученика у школи не препознаје, у оквиру наставних и ваннаставних активности, утицај школе на њихов професионални развој
Задаци:
информисање ученика и родитеља у вези са запошљавањем након средње школе
обезбедити информације које су ученици навели као најмање познате
промовисање школе као важног фактора професионалног развоја ученика
Професионална оријентација и саветовање увек су били део нашег посла и реализовали су се кроз свакодневну комуникацију са ученицима, разна предавања и радионице које је водила стручна служба школе.
Од ове школске године у Економској школи почео је са радом Тим за каријерно вођење и професионалну оријентацију. Задатак овог тима је да:
Тим за каријерно вођење и професионалну оријентацију жели да:
Тим за каријерно вођење и саветовање своје задатке остварује:
Позивамо све заинтересовање наставнике, ученике и родитеље на сарадњу, како би сви заједно помогли ученицима наше школе да започну успешну каријеру.
Тим за каријерно вођење и саветовање