ПОШТОВАНИ САРАДНИЦИ, ШАЉЕМО ВАМ ПОЗИВ ЗА СУТРАШЊЕ ПРЕДАВАЊЕ КОЈЕ ЈЕ НАМЕЊЕНО ДИРЕКТОРИМА И НАСТАВНИЦИМА, ДОК ЋЕ ИСТИ АУТОР ОДРЖАТИ ИНТЕРАКТИВНО ПРЕДАВАЊЕ ЗА УЧЕНИЧКЕ ПАРЛАМЕНТЕ 6. МАРТА У 19 И 30 И САВЕТЕ РОДИТЕЉА 7.МАРТА, ИСТО У 19 И 30 .

ЗНАЈУЋИ КОЛИКО ЈЕ ТЕМА ВАЖНА И АКТУЕЛНА, МОЛИМО ВАС, УКОЛИКО СТЕ У МОГУЋНОСТИ ДА ИСПРАТИТЕ НАШЕ ПРЕДАВАЊЕ, КАО И ДА ГА ОБЈАВИТЕ У НА ВАШИМ ПОРТАЛИМА. 

ХВАЛА ПУНО ШТО НАМ ПОМАЖЕТЕ ДА НАША ДЕЦА САЗНАЈУ ШТО ВИШЕ О САЈБЕР БЕЗБЕДНОСТИ.

Директор ЦСУ Чачак,

Горица Станојевић

ЗАШТО СУ САЈБЕР БЕЗБЕДНОСТ И ЗАШТИТА ДЕЦЕ

БИТНИ ДАНАС?

Дигитална технологија прожела је свакодневицу људи широм планете, а дигитални медији постали су свеприсутни, најраспрострањенији и најмоћнији медији. Употреба дигиталних платформи – односно популарних социјалних мрежа (тwиттер, фацебоок, инстаграм, снапцхат...) Обухвата све већи број људи, као и све млађе кориснике. Према расположивим подацима, међу корисницима интернета, на глобалном нивоу, налази се приближно једна трећина оних који су млађи од 18 година.

Чињеница је да све више живимо два паралелна живота – један стваран, реалан а други виртуелни. Друштвене мреже су постале значајан део живота људи, наручито младих.

Постоји много позитивних аспеката друштених мрежа – одржавање комуникације са људима који не живе у нашој близини, са пријатељима који живе у иностранству, могућност добијања односно размена информација у кратком року, промоција, могућност зараде. По неким истраживањима, млади развијају комуникационе вештине и унапређују знање енглеског језика што су бенефити.

Млади често праве грешку и постављају се превише отворено на мрежама, деле са јавношћу личне податке, приватност, информације, комуницирају са непознатима а све ово може бити злоупотребљено у нелегалне сврхе.

Заштита деце и младих на интернету постаје горуће питање, како на глобалном нивоу, тако и у Србији!

Анализом и праћењем досадашњих активности државних и НГО организација, приметно је да нису довољно ефектне!

Ако је веровати подацима многобројних  истраживања попут:

 -око 95 одсто деце у Србији приступа интернету на свом андроид/смарт телефону

-више од 85 одсто који имају интернет користе га више од сат времена дневно

-2012.године је 84% средњошколаца изложило себе неком од ризика на интернету

-2014 и 2015 године Центар за безбедни интернет је добила 1690 пријава о нелегалном садржају на интернету..

Ученике треба информисати шта се сматра дигиталним насиљем, и да се оно, исто као и други облици насиља у школи, неће толерисати. Нужно је систематски радити на сензибилисањуученика и развијању свести о негативним последицама злоупотребе дигиталних медија. Информације о позитивним и негативним аспектима коришћења интернета, потенцијалним ризицима и начинима безбедног коришћења дигиталних медија неопходно је учинити видљивим и доступним свим ученицима (кроз обавезан наставни план и програм), наставницима и осталим запосленима у школи, али такође и родитељима.

С обзиром на повезаност дигиталног насиља и класичних облика школског насиља, предузимање систематских превентивних мера за смањивање класичних облика вршњачког насиља допринело би и смањењу дигиталног насиља.

ОПИС ПРЕДАВАЊА

ЦИЉ је промовисање културе понашања и безбедности деце на интернету.

Едукативне радионице се одржавају у временском периоду од 90 минута и састоје се из три дела:

1.            УВОДНИ И ТЕОРИЈСКИ ДЕО

•             Упознавање са појмовима најчешћих облика опасности које вребају младе у сајбер простору - сајбер насиље, сајбер узнемиравање, сајбер криминал, педофилија

•             Ризично понашење – ко је крив за шта у сајбер свету?

•             Ко је жртва а ко насилник у сајбер простору?

•             Да ли су друштвене мреже заиста безбедне по нашу децу?

2.            ПРАКТИЧАН ДЕО

•             Добри и лоши примери понашања у сајбер простору

•             Заштита деце

•             Како се опасност може спречити?

•             Која су решења?

•             Реаговање родитеља/наставника и шта могу да учине?

3.            ИНТЕРАКТИВНИ ДЕО

             Искуства деце, родитеља и наставника

•             Питања и одговори